Patty Brard

Column Patty Brard

Allemachtig, lieve Chantal, ik zit vaak te klagen over hoeveel dingen ik tegelijk doe en waarom er maar 24 uur in een dag zitten. Prop jij alsnog gewoon keihard 48 uur werk in een etmaal. Nou begrijp ik wel dat Chantal de beste mensen in medialand om zich heen heeft verzameld, maar als je al haar activiteiten volgt, is het bijna onmogelijk dat je nooit een spoor van vermoeidheid op haar gezicht ziet.

Nou is ze natuurlijk nog maar 38 lentes jong en in supervorm, maar deze dame moet een ijzeren discipline hebben om een dodelijk werkschema te combineren met het moederschap en er ook nog zo uit te blijven uitzien. Ik vraag me eigenlijk af wat zij eet, hoe vaak ze sport en wat ze dan doet, wat voor crèmes ze gebruikt, of ze weleens een offday heeft, of ze altijd in een goede bui is, of ze überhaupt chocola eet en wijn drinkt…

Eigenlijk weten we helemaal niets van Chantal, behalve dat het een duizendpoot is die de Amsterdamse Hoge School voor de Kunsten heeft gedaan, waar ze leerde dansen, zingen en acteren, en dat ze presenteren ook uit haar mouw schudt. O ja, en ik weet dat ze, net als ik, al jaren haar nagels bij Tilly’s Nailstudio laat doen in de Amsterdamse Beethovenstraat en waar ze altijd even lief tegen me is als we er op hetzelfde moment zijn.

Nu is er dan haar &C (spreek uit and See), het 360 graden mediamerk van Chantal met een maandelijks magazine, website, app, online shop, eigen tv-programma’s en live events. Het ziet er gelikt uit. Het geheel richt zich op vrouwen van 18 tot 48 jaar, wat ik wel een beetje jammer vind, want tegenwoordig begint het leven pas bij 48! Alles komt aan bod: mode, beauty, lifestyle, eten en reizen. Chantal wil amuseren, ontroeren en inspireren.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal onder de indruk ben van de filmpjes op het platform van mensen die dierengeluiden maken, Donny Roelvink die bekent dat hij liever SpongeBob ziet dan het nieuws of welke shake ik ’s ochtends moet drinken, maar misschien komt dat omdat ik meer geïnteresseerd ben in Chantal zelf en hoe ZIJ de dingen nou echt ziet, in plaats van ons de wereld door een roze bril te tonen. Ik zou háár zo graag beter willen leren kennen via dit platform, zij is toch hét voorbeeld van de supersuccesvolle vrouw van nu? Maar misschien zit ik daarom niet meer in de &C doelgroep…