Finale Wie Is De Mol?

Steeds minder kijkers voor Wie is de Mol?

Het aantal kijkers van nieuwe afleveringen van Wie is de Mol? blijft dit seizoen afnemen. Het NPO 1-programma was zaterdag nog wel het best bekeken programma. Maar met ruim 2,2 miljoen kijkers trok het programma weer wat minder mensen dan de vorige weken. Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO).

Het programma begon in de eerste week van januari met 2,6 miljoen kijkers. De tweede en derde aflevering werden door 2,5 en 2,4 miljoen mensen gezien. Het aantal mensen dat in de week na de uitzending terugkijkt, lijkt wel stabiel te blijven. De eerste drie afleveringen trokken allemaal een miljoen ’terugkijkers’. Deze cijfers maakt de SKO een week na uitzending van een programma bekend.

Oppermachtig

NPO1 was zaterdagavond weer oppermachtig in de kijklijst, met hits als Wie is de Mol?, het NOS Journaal van 20 uur (bijna 1,9 miljoen kijkers), Ik vertrek (1,2 miljoen), Studio Sport Eredivisie en het NOS Journaal van 18.00 uur (allebei een miljoen kijkers).

De andere twee NPO-zenders trokken veel minder kijkers. Het best bekeken programma op NPO 2 was Kassa (614.000 kijkers), het best bekeken programma op NPO 3 was Moltalk (802.000 kijkers).

RTL en SBS blijven achter

Op RTL 4 en SBS6 kwam geen enkel programma zaterdag boven de miljoen kijkers uit. Het best bekeken RTL 4-programma was het RTL Nieuws van Half Acht (980.000 kijkers). Het best bekeken SBS-programma was Tribute Battle of the Bands (724.000 kijkers).