Patrick Martens

Weinig kijkers voor quiz Patrick Martens en Dyantha Brooks

Ongeveer 124.000 mensen keken woensdagavond naar Lettrix, de nieuwe quiz van Patrick Martens en Dyantha Brooks op SBS6. Het programma, dat maandag van start ging, scoorde meer kijkers dan de eerste twee uitzendingen. Toen keken er respectievelijk 111.000 en 62.000 mensen, aldus Stichting KijkOnderzoek.

In Lettrix moeten kandidaten in drie rondes zoveel mogelijk woorden maken met virtuele letters die uit de studiovloer omhoogkomen. Degene die aan het einde de meeste punten heeft verzameld, gaat naar de finale. Bekende Nederlanders als Patty Brard, Gers Pardoel, Tanja Jess en Thomas Berge doen mee aan het programma.

Laag marktaandeel

Lettrix had woensdag een marktaandeel van 4 procent. Dat wil zeggen dat 4 procent van de mensen die op dat moment tv keken, het SBS-programma op hadden staan. Het NOS Journaal van 18.00 uur op NPO 1 had met 1,4 miljoen kijkers het hoogste marktaandeel om 18.00 uur, namelijk 45,2 procent.

Journaal grote winnaar

Het best bekeken programma van de avond was het NOS Journaal van 20.00 uur op NPO 1 (1,97 miljoen), gevolgd door het NOS Journaal van 18.00 uur op NPO 1 en het Half acht nieuws op RTL 4 (1,07 miljoen). Het best bekeken SBS-programma was Hart van Nederland met 617.000 kijkers.