Tweet Trijntje genomineerd

Een tweet van Trijntje Oosterhuis is genomineerd als slechtste bericht voor De Beste Social Media Awards. In een tweet zegde de zangeres toe voor elke like op haar Facebook en Twitter 1 euro te storten op giro 555 tijdens de benefietactie voor de orkaanslachtoffers op de Filipijnen. Na meer dan 200.000 likes bond Trijntje toch in: ze vond 2 ton een beetje veel, maar doneerde uiteindelijk wel een onbekende som geld.

De Beste Social Media Awards worden uitgereikt aan merken en bedrijven die zich in het afgelopen jaar het beste hebben geprofileerd op social media. In tien categorieën zijn telkens vier merken geselecteerd. De NS, Philips en New York Pizza zijn ook in de race in de categorie slechtste bericht.

De winnaars worden voor de helft bepaald door het publiek en voor de helft door een vakjury. Het is de eerste keer dat De Beste Social Media Awards worden uitgereikt. "Social media zijn volwassen geworden en verdienen in Nederland hun eigen creatieve prijzen", aldus initiatiefnemer Diederik Broekhuizen. Er kan tot en met dinsdag 10 juni worden gestemd. Twee dagen later worden de winnaars onthuld.