Katy Perry onder vuur wegens Pepsi-reclame

Katy Perry ligt onder vuur wegens haar samenwerking met Pepsi. De zangeres ging onlangs in zee met de bekende frisdrankfabrikant voor de promotie van haar nieuwe album Prism en heeft het nu aan de stok met diverse Amerikaanse consumentenorganisaties.

De zes organisaties zijn van mening dat het product schade toebrengt aan de gezondheid van haar vele jonge fans. In een paginagrote open brief in het entertainmentblad Variety roepen zij haar op te stoppen met de reclamecampagne.

In de brief staat: 'Tabaksfabrikanten gebruikten ook glamourmodellen en celebrities om hun aanhangers wijs te maken dat roken hip, sexy en rebels is. Tegenwoordig doen frisdrankfabrikanten hetzelfde. Ze gebruiken jou en andere sterren om jonge fans te overtuigen dat het hip, sexy en rebels is om cola te drinken.'

Verantwoordelijkheid

De brief gaat verder: 'De boodschap die jij je fans nu wilt overbrengen: ‘Drink Pepsi en je kunt net zo cool zijn als Katy Perry’, komt in feite neer op ‘Leef nu en maak je pas later zorgen over de gevolgen voor je gezondheid’. Miljoenen kinderen zijn dol op jou, Katy Perry. Hun toewijding heeft jou enorm veel succes en geld opgeleverd, maar populair zijn bij kinderen, brengt ook grote verantwoordelijkheden met zich mee. Buit die populariteit niet uit door producten te promoten die jouw fans ziek maken.'

Katy werkt onder meer samen met Pepsi aan een prijsvraag waarin fans kunnen bepalen welke volgende single ze als eerste moet uitbrengen.