Column Bart Ettekoven – week 29

Met enige verbazing heb ik de afgelopen maanden gadegeslagen hoe Connie Witteman met de dag actiever werd op haar Instagram. We zien haar bijna dagelijks haar outfits showen en toen heel Nederland thuiszat vanwege corona en de nog nooit eerder ingekeken kookboeken ging afstoffen om goed beslagen ten ijs te komen in de keuken, was Connie niet te beroerd om haar favoriete recepten te delen met haar inmiddels tienduizenden volgers. Hoe ze zelf zo slank blijft, werd daarmee een nóg groter raadsel, want aan slagroom en roomboter was nooit gebrek. Connie leek een nieuwe roeping gevonden te hebben en zorgde voor het nodige plezier in de maanden dat wij allemaal noodgedwongen thuis zaten.

Inmiddels heeft Connie een dagtaak aan het beantwoorden van alle vragen die zij krijgt van volgers. ’Ik ben per dag zes uur bezig met het antwoorden’, vertrouwde zij ons al eens toe. Zes (!) uur, u leest het goed! Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook leuk om contact te hebben met mensen via sociale media, en het is leuk en leerzaam om te lezen wat mensen van Weekend vinden of om reacties op mijn optredens in Shownieuws te lezen. Maar als u het niet héél erg vindt, ga ik daar geen zes uur van mijn dag aan besteden. Ten eerste heb ik de tijd simpelweg niet en ten tweede investeer ik die tijd liever in mijn échte vrienden of familie.

Zoals we inmiddels weten, heeft Connie met een aantal van haar kinderen een moeizame band. ’Kan ze haar tijd niet beter dáárin investeren?’, vroeg ik mij hardop af in Shownieuws. Het zou toch fantastisch zijn als met kerst al haar kinderen weer om één tafel zitten, in plaats van een paar aangewaaide vrienden? Dat was tegen het zere been van de diva. Terwijl het was bedoeld om haar ogen misschien te openen. Contact met fans en volgers is leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Social media blijft een lege nepwereld waarin niets is wat het lijkt. Wat dát betreft is het net de showbizz.

Weekend editie 29 kun je hier bestellen