×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

RTL komt met reactie op kritiek

RTL komt met reactie op kritiek
27.09.2017 -

De zender RTL heeft een hele bak aan kritiek te verwerken gehad de afgelopen tijd. Op internet spreken voor- en tegenstanders elkaar tegen. Nu komt de zender met een reactie.


Het begon allemaal met de veelbesproken tv-recensie van Angela de Jong van vorige week donderdag in het Algemeen Dagblad, waarin ze RTL 4 tot op de grond toe heeft afgebrand.

Sindsdien hebben al veel mediafiguren hun zegje daarover gedaan. Zo noemde Johan Derksen zenderbaas Erland Galjaard 'kinderachtig' en nam Ronald Molendijk het juist weer op voor Galjaard.  

Reactie van de zender zelf bleef uit. Tot nu dan. RTL Boulevard heeft een verklaring van de zender gekregen:

'Het nieuwe televisieseizoen is krap vier weken bezig. Ondanks dat iedereen ons graag tot uitspraken verleidt, is het echt te kort dag om de balans op te maken en conclusies te trekken. Iedereen heeft recht op zijn mening en is vrij om die te uiten. Wij gaan echter niet op elk individueel standpunt reageren.

Wel willen we de feiten op een rij zetten: RTL4 doet het tot nu toe met 18,4% markaandeel (in 2016 17,5%) beter dan vorig jaar in de voor ons relevante commerciële doelgroepen van 20-49 jaar. De zendergroep staat in zijn totaliteit op 31,4% (in 2016 33%). Naast de resultaten op de zender kijken we tevreden naar de groei die we realiseren op Videoland en RTL MCN.

Er kunnen zeker zaken beter en daar werken we met elkaar natuurlijk hard aan. Dat is de dagelijkse realiteit van een mediabedrijf en wat ons betreft een proces voor achter de schermen. Elke nieuwe programmering heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen en daar geloven we in. Net als de koers die we met RTL hebben ingezet om onze merken breder neer te zetten op al onze platformen. En de balans tussen beproefde succesnummers en totaal nieuwe programma's op onze zender'. 

En nu maar kijken wat voor reacties hier weer op binnen gaan komen. 

Foto: © Reni van Maren

Reacties